1 week van te voren - Reisverslag uit Balen, België van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu 1 week van te voren - Reisverslag uit Balen, België van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu

1 week van te voren

Door: Coralie

Blijf op de hoogte en volg Marty&Coralie

24 Juni 2018 | België, Balen

Het is bijna zover! Over precies een week zijn we met de tgv afgereist naar Beziers en maken we ons klaar voor de eerste etappe die 30 kilometer zal zijn.
Een pittige, maar wel vlak. We nemen dan eerst een bus naar Valras plage. Marty wilde letterlijk bij de zee beginnen, en dat vond ik ook een mooi idee. Het leverd wel wat vertraging op, daarom is het zaak om zo snel mogelijk de zee te verlaten, en naar Capestrang te lopen.

Maar goed, de voorbereiding is in kannen en kruiken, en nu begint het te leven. Net een hele verhuizing achter de rug, veel gewerkt, en dan zou je bijna vergeten dat we deze bijzondere reis gaan maken.

Wel grappig, mensen die vragen naar onze vakantieplannen vinden het of bewonderingwaardig óf knettergek.
Ikzelf ben ook wel heel benieuwd hoe ik reageer op wildkamperen.
Tijdens ons test weekend in de Ardennen deed ik geen oog dicht, en dat was op een camping. Het was wel sterveskoud en rumoerig dus daar had het ook wel aan gelegen. Ik ben gewoon bang voor wilde dieren. Maar het schijnt wel mee te vallen met de zwijnen, en ik denk niet dat die tussen de wijnranken zitten. We kamperen wild als het echt moet, en dat is een stuk of 5/6 keer.

Onze tassen zijn gepakt, mijn tas weegt 10,5 kg (maar ik draag de boodschappen dus dat komt er nog bij) en Marty draagt 15 kg, en de tent zit daar bij. Vandaag een test rondje lopen, en de tassen afstellen. We hebben Osprey backpacks. En dat is het geld echt waard. Ik kan niet geloven dat ik de camino frances heb gelopen met mijn oude backpack van 20 jaar oud.

Ik zal in een volgend blog onze etappe neerzetten, en het.volgende reisverslag komt volgende week zondag avond. Tenminste, als de wifi werkt en de verbindingen goed zijn!
Schrijf je gerust in voor de mailinglist!

Coralie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marty&Coralie

1 juli 2018 beginnen wij aan een voettocht van 450 kilometer over het oude pelgrimspad Voie de Piemont Pyrénéen naar Lourdes. Wij willen 21 juli aankomen in Lourdes, dan zullen we ongeveer 25 kilometer per dag moeten afleggen. Wij zijn vol bepakt met tent, en zullen ook wild kamperen als dat moet.

Actief sinds 22 Mei 2018
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 6780

Voorgaande reizen:

30 Juni 2018 - 23 Juli 2018

Lourdes

Landen bezocht: