Een heenreis om nooit meer te vergeten - Reisverslag uit Béziers, Frankrijk van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu Een heenreis om nooit meer te vergeten - Reisverslag uit Béziers, Frankrijk van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu

Een heenreis om nooit meer te vergeten

Door: Coralie

Blijf op de hoogte en volg Marty&Coralie

30 Juni 2018 | Frankrijk, Béziers

Op het moment van schrijven cruisen we met een gangetje van 300 km/pu naar Bezier. 2 uur later dan gepland, en in de 1ste klas. Hoe is dat nou zo gekomen? Nou is ons leven niet bepaald saai, maar mag het soms ook wat minder?! *kijkt streng naar boven*

Alles ging goed tot de japaners kwamen. En 6 min vertraging vanuit Antwerpen. Ja, dat lijkt me een goed begin. Die 2 dingen zijn namelijk crusiaal.
We hadden 1.5 uur overstap tijd van Gare du Nord naar Gare de Lyon. Dus hadden we bedacht: we gaan met de metro naar de Notre Damme, maken wat foto's en wandelen we naar Gare de Lyon. Hebben we ook iets van Parijs gezien. Echt in mn nopjes was ik met dat plan.

Zo gezegd zo gedaan, wij staan in de rij om 2 kaartjes te kopen. En de rij was lang, want het blik toeristen was open getrokken. En voor ons stonden dus die Japaners. Die houden van gadgets enzo, en die beginnen me toch dat hele kaartjes apparaat te bekijken, en swipen, en weer terug, verkeerde taal, en weer terug, nee niet 1 carnet, 2. Dus goed en wel stonden we als 2 dodo naar die Japaners te kijken, en waren we weer 10 min verder. Toen de metro in, en voorzien van een odeur van knoflook, curry en zweet, en stapte we dankbaar uit.

We hebben met onze nieuwe selfie stick wat foto's gemaakt en nou ze zijn we aardig gelukt vonden we.
En toen zag ik het. De tijd op mijn telefoon. 15 30. Waaaatttt.
Nog 37 minuten, en dan vertrekt onze trein. Okee, geen paniek, het is niet zo ver. Tik tik in google maps. Jawel, het is 33 min looen, dat halen we nooit.
Nou sloeg de paniek niet heel erg toe op dat moment, maar wel zovan: we moeten nu terug naar de metro.
Dus wij in ferme pas, lijn 4 in (weer een kaartje gekocht, spaans meisje weg geduwd, lo siento hoor, maar we hebben haast) Is die metro kapot. Wuuttt nee nee nee, dit begint eng te worden. Taxi! Ja een taxi!

Wel eens een taxi geprobeerd te nemen in Parijs? Ha! Nou, wij weten er nu alles van. De horken doen gewoon waar ze zelf zin in hebben. Gare de Lyon? Nee hoor, die kant ga ik niet op. En toen de 6de dat zei, keken we elkaar aan en zijn we in blinde paniek rond gaan rennen.

Umm ja twas een beetje dom, maar goed, voor je flikker rijden ze je toch wel dus we zijn maar op de weg gaan staan en als een malle gaan lopen. Ik met de navigatie, Marty al taxi aanhoudend. Scheeuwend: we hebben nog 15 min, dat kunnen wij wel, 2 km lopen. Taxi na taxi kregen we een nee. Maar wij geven niet op he! We waren bezweet, rood aangekopen, en maaide toch al iedereen al scheeuwend van de stoep, dus lekker interessant. En toen zag Marty een taxi met een rood lampje, maar niemand er in. De man zei dat hij een afspraak had, en ons niet mee kon nemen. Maar na 20 meter stopte hij toch, en met een rotgang stoven we naar Gare de Lyon. Regels telde niet meer, het was inmiddels 16.02. Ik vertelde in vloeiend frans dat we naar zuid frankrijk gaan om te lopen en dat we de aansluiting missen. Ik spreek geen vloeiend frans.

We gaven hem 20 euro, en hij was stom verbaast en waarschijnlijk ook wel blij. En we rende al stoplicht negerend naar de stationhal. Het enige wat we zagen was dat de trein er nog stond in hal 2, en we waren in hal 1. Blinde paniek hebben we het op een rennen gezet, en mijn god wat een eind nog.
Het was 16.09 en de trein was vertrokken...

Ik moest denken aan Art Rooijakker in Wie is de Mol: " Zo, jullie hebben het niet gehaald, geen jokers en geen geld gevonden. Maar wel min geld! -20 euro voor de pot. Haha! "
Stel uilskuikens dat we zijn. Wie krijgen het nou voor elkaar om met een overstap van 1.5 uur... nja... we hebben het er maar niet meer over.

Na een breakdown en een hyperventilatie aanval zijn we naar het bureau van de tgv gelopen. Nat van het zweet, 31 graden, en compleet over de toeren, kijkt dat meisje ons aan en zegt: 18.00 uur, eerste klas. Wij: whuuttttt!!!! Dat is het beste wat ons is overkomen!!! En geen extra kosten. Hoera!

Misschien zijn we behoed voor iets ergers. Het is in ieder geval goed gekomen en kunnen wij morgen gewoon starten in Valras plage. Maar het is een heftig begin. Gelukkig kunnen we er wel een beetje om lachen. Het was werkelijk geen gezicht. Maar we hebben elkaar niks verweten. We hebben samen gewerkt en elkaar geholpen. En dat lijkt mij een goede basis voor deze mooie pelgrimsreis.

• 30 Juni 2018 - 18:38

Marja:

O O O.....wat een start van de reis! Maar eerste klas reizen zonder extra kosten is heerlijk!
    Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen!

• 30 Juni 2018 - 18:39

Ad:

Heftige start, leuk geschreven, maar jullie zijn waar je wilt zijn.
    Vanmiddag was het Frankrijk Argentinië. Dus heel Frankrijk aan de buis. Frankrijk gewonnen dus de Fransen zijn een keer in een goede bui. Veel plezier en ik wacht op je volgende blog.

• 30 Juni 2018 - 18:56

Tamara:

Heerlijk om jullie belevenissen te lezen. En gelukkig om 18 uur toch nog op weg. Enjoy to the fullest. X

• 30 Juni 2018 - 20:46

Ad:

Wat het gedrag van die taxi's betreft, lijkt het dat ze jullie aanzien voor Duitsers. Word ik ook voor aangezien en het verbaast mij niet wat jullie meemaken. Truc; zeg dat je Hollandais bent of ga Frans praten. Werkt

• 01 Juli 2018 - 07:08

Luc Luyten:

Jawatte , en dit allemaal op dag 1 , kijk al uit naar het vervolg .
    Alles komt goed toppers .
    Groetjes