Startpunt - Reisverslag uit Capestang, Frankrijk van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu Startpunt - Reisverslag uit Capestang, Frankrijk van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu

Startpunt

Door: Coralie

Blijf op de hoogte en volg Marty&Coralie

01 Juli 2018 | Frankrijk, Capestang

Na gisteravond een onprettige kennismaking te hebben gehad met Mister Coucaracha kakkerlak in ons hotel in Bezier, gingen we in de morgen op weg naar het strand. Valras plage was nog net niet lukraak op de kaart gekozen maar bijna wel. Marty wilde heel graag aan de Middellandse zee beginnen, en dat vond ik een goed idee! Op het strand zagen we een paal met de jacobsschelp. Dat is dan weer geen toeval! Want het was zo herkenningspaal op het strand. Het had net zo goed een strandbal kunnen zijn ofzo.

De komende dagen is google maps onze vriend, want de route met de pijlen begint in Carcassonne.
Marty heeft in Antwerpen een blaar opgelopen, dus het was even zoeken met verbinden enzo.
Dus goed en wel op weg naar Capestang vandaag, een etappe van 27 km. Dat ging allemaal prima, en toen werd het 33 graden... dat is echt niet normaal. Door de brandende hitte zochten we onze weg, smeerde zonnebrandcreme, dronken we ons te pletter, hielden exta pauze, hoedjes op, mijn God dat was me wat.

Maar we voelen ons wel pelgrims. Mensen die ons de weg wijzen of gratis drinken krijgen we ook. Uiteindelijk zijn we een kant opgestuurd langs het kanaal van Capestang, bloed heet.
Gelukkig was het niet ver mee en hebben we de laatste 4 km op ons tandvlees gehaald. Een stadcamping, en dat is prima verder.

Wat een beetje zorgwekkend is, is dat Marty er nog een blaar bij heeft. Het is zo vreemd, hij heeft nooit last gehad van blaren. Maar ik denk dat het door de warmte komt. We hebben de blaar gelijk verzorgd, dus even afwachten. Het weer is morgen minder, en daar zijn we super blij mee.

Het gaat dus wel goed met ons, de lopers pijntjes en kwaaltjes kloppen allemaal. Morgen staat 25 km naar Poulozs-Minervois op het programma. So far so good...

• 01 Juli 2018 - 20:23

Ad:

De eerste etappe zit erop. Dat is vaak de zwaarste naar gevoel. Veel succes morgen.

• 01 Juli 2018 - 20:50

Marc Eykmans:

Hallo daar in La Douche France
    Zo te lezen zíjn jullie aan de kinderkwaaltes toegekomen

• 01 Juli 2018 - 23:37

E.H. Pastoor:

volhard in het goede

Marty&Coralie

1 juli 2018 beginnen wij aan een voettocht van 450 kilometer over het oude pelgrimspad Voie de Piemont Pyrénéen naar Lourdes. Wij willen 21 juli aankomen in Lourdes, dan zullen we ongeveer 25 kilometer per dag moeten afleggen. Wij zijn vol bepakt met tent, en zullen ook wild kamperen als dat moet.

Actief sinds 22 Mei 2018