4 dagen bikkelen - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu 4 dagen bikkelen - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu

4 dagen bikkelen

Door: Coralie

Blijf op de hoogte en volg Marty&Coralie

04 Juli 2018 | Frankrijk, Carcassonne

Soms dan sta je op en denk je... dit wordt 'em niet. Niet zozeer een slecht voorgevoel maar meer: vandaag word geen goede dag. Met tegenzin gingen we op pad. Gisteravond ging het weer los, onweer, wolkenbreuk, straffe wind. Wij zaten lekker in ons wijnhuis dus dat maakte niet zoveel uit, maar toen we vanmorgen weer om 5 uur vertrokken, toen was het al 25 graden en klam. De zon kwam op, en dan krijg je een stoombad effect, met ons als lekkernij.

Ik heb nog steeds last van die vasculitus, en gisteren ben ik 16 keer door steekvliegen gestoken. Marty heeft er weer een blaar bij, dat zijn er al 5. Vandaag liepen we een paar keer verkeerd, zijn we vast komen te staan in de modder, en heb ik op een parkeerplaats staan gillen en huilen dat ik NIET meer verder ga. Wegen van lik mn vestje hier. Ze stuurde ons over de snelweg. En aangezien we knettergek zijn maar niet levensmoe hebben we dat aanbod afgeslagen.

Nja, zagen en klagen, want het was te warm. Ik zou naar verluid hebben geroepen dat we voortaan naar Noorwegen en Denemarken gaan voortaan, en dat we dit nooit meer doen. Met een fles wijn in mn rugzak tussen de wijnranken scheldend en tierend. Ach, best wel grappig achteraf.

Door al die drama's en toestanden liepen we te ver achter, en zijn we in een hotel gestrand in Carcassonne Noord.
Zwembadje erbij, maar verder is het niks. Maar we kunnen rusten. En een nieuw plan maken. We hebben deels de route overzien en voor de komende 5 dagen een haalbare planning gemaakt. Morgen vroeg, aan de cathedraal van Carcassonne vinden we de pijlen die ons naar Lourdes leiden. Weg gps, weg aan steeds die kilometers zien. Zo wordt je compleet krankzinning.
We vermoeden dat aan op de camino meer pelgrims faciliteiten zijn, en dat blijkt wel. Morgen slapen we in een alberque (pelgrims hostel), met een keuken en altijd mogelijkheid om je kleren te wassen. De prijs is donativo, dat betekend dat je geeft wat je het waard vond, meestal 5 euro p.p. Geen luxe, maar wel voorzieningen waar een pelgrim wat aan heeft. En met die hoop, en positieve instelling gaan we morgen weer vroeg op pad.

Morgen schijnt het 25 graden te worden. Zal ons zeer benieuwen...
Voor nu, tot morgen, wij gaan door.

Coralie & Marty :-)

• 04 Juli 2018 - 18:51

Adeline:

Goed gedaan Marty en Cor!
    Echte doorzetters

• 04 Juli 2018 - 21:47

E.H. Pastoor:

Het leven is niet altijd als een pad dat over rozen zonder doornen loopt.....

• 04 Juli 2018 - 22:05

Ad:

Zer 'm op

• 05 Juli 2018 - 14:39

Emo:

Alle wegen zijn niet glad beetje modder maar door bikkelen.
    Zet 'm op

Marty&Coralie

1 juli 2018 beginnen wij aan een voettocht van 450 kilometer over het oude pelgrimspad Voie de Piemont Pyrénéen naar Lourdes. Wij willen 21 juli aankomen in Lourdes, dan zullen we ongeveer 25 kilometer per dag moeten afleggen. Wij zijn vol bepakt met tent, en zullen ook wild kamperen als dat moet.

Actief sinds 22 Mei 2018