Het betere werk - Reisverslag uit Arzens, Frankrijk van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu Het betere werk - Reisverslag uit Arzens, Frankrijk van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu

Het betere werk

Door: Coralie

Blijf op de hoogte en volg Marty&Coralie

05 Juli 2018 | Frankrijk, Arzens

Vanmorgen zijn we in alle vroegte vertrokken richting Arzens. Een tocht van bijna 24 kilometer. We hadden er nog 6 in te halen, we lopen dus wat achter. Het was zowaar koud. Maar dat was echt geweldig. De golfers vasculitis verdween als sneeuw voor de zon, en de 16 dazen beten jeukten niet meer.
Marty koelde eindelijk af.
We vertrokken naar Cascarssonne, en eenmaal daar hebben we even een half uurtje de tijd genomen de stad te bekijken. Een compleet bewaarde middeleeuwse stad. Prachtig! En wat bijzonder was, was dat er om 6.30 nog niemand was. Geen toerist niks. We hebben mooie foto's gemaakt. Daarna zijn we naar de plek gelopen waar de weg begint. Niet bij de cathedraal bleek, maar aan de voet van de oude brug.

Daar was de schelp, wat een opluchting. Vanaf nu zal het beter gaan. Het weer werkte mee, we volgden alleen de pijlen, en we genoten eindelijk van de prachtige route. We kwamen pelgrimsmonumenten tegen, we voelde ons eindelijk pelgrims ipv kruistochtvaarders. We zijn een paar keer gestopt om op ons gaspitje koffie te zetten, en om echt even uit te rusten.

Uiteindelijk kwamen we aan in Arzens, moe maar voldaan en volgden we de pijlen naar het pelgrimshuis. Er stonden een aantal telefoonnummers op maar niemand nam op.
De sleutel zou bij de burgermeester liggen. Dus maar iemand aan gesproken wie we konden bereiken. Een aardige dame nodigde ons uit in haar huisje, en dan zou ze voor ons bellen. Maar ondertussen kwam een man aan, en er vlogen een paar zinnen over en weer, en die man bellen. Druk gepraat, man hangt op. Bottomline, de burgervader was uit zn wijngaard geplukt om voor 2 pelgrims de deur open te doen.

En of tie uit een wijngaard kwam! Gescheurde broek, vieze kleding, niet bepaalde een burgermeester, maar heel erg vriendelijk. Er werd weer druk gebeld, en toen kwam er nog een man opdagen. Eindelijk na een half uur waren we binnen.

En Marty bedankt de burgermeester met: Merci gran mère, maar Marty bedoelde: Merci gran Mairie. Whhooeeehaha dat was de dijenkletser van de dag hoor, ik kwam niet meer bij!!!

Een complete etagge met keuken en badkamer. Netjes hoezen om de bedden, ja top, zo hoort het. We zijn nog even naar de pharmacie gegaan, want 1 van de beten was gaan ontsteken. Het bleek een allergische reactie te zijn, en na een zalf en pillen was de boel na een half uur rustig. Hatseflats, we gooien er een stel hormonen op en anti histamine. I love France.

Morgen gaan we verder!

• 05 Juli 2018 - 20:24

Ad:

Kijk, de echte pioniersgeest rijst op. châpeau!

• 06 Juli 2018 - 04:47

Tamara:

Eindelijk echt begonnen. Wat een doorzetters. X

• 06 Juli 2018 - 05:40

Florentine:

Boek uitgeven Coralie. Je schrijft erg leuk. Fijne reis verder. Ik wacht op het volgende verhaal. Manie

• 06 Juli 2018 - 13:00

E.H. Pastoor:

fijn dat te lezen

• 06 Juli 2018 - 16:00

Emo:

Succes jongens we genieten elke keer weer van jullie verhalen .
    pa en ma

• 16 Juli 2018 - 20:20

Florentine Quoidbach:

De burgemeester wordt meestal bedankt met: merci monsieur le Maire