We zijn in Aude - Reisverslag uit Fanjeaux, Frankrijk van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu We zijn in Aude - Reisverslag uit Fanjeaux, Frankrijk van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu

We zijn in Aude

Door: Coralie

Blijf op de hoogte en volg Marty&Coralie

06 Juli 2018 | Frankrijk, Fanjeaux

We zijn in de provincie Aude aangekomen. Het landschap veranderd, het wordt allemaal wat heuvelachtig.

Het zit eindelijk weer mee. Marty zijn blaren genezen en hij krijgt er geen nieuwe bij. Gisteren in het pelgrimshuis 2 doorgeknipt en voila hij loopt een stuk lichter.
Het weer was bewolkt en fris. In de vroege morgen gingen we alweer op pad. Door de velden en de ochtendmist over de heuvels en zagen duizenden lichtjes van de stadjes onder aan de heuvels. Het bleef zo rond 11 uur bewolkt en toen brak de zon wat door maar ook niet veel. Ideaal wandelweer dus!

We kregen zelfs wat regen op ons hoofd. Even koffie gezet in een dorpje onderweg. Daar piste een hondje onze pan onder,
om vervolgens doodleuk een heel stuk mee te lopen.
We haalde chocoladebroodjes bij de warme bakker, kletste wat met een oude man en liepen weer door.
Ook hebben we een mede pelgrim ontmoet, Yves uit Brussel.
Hij loopt door tot St-Jean-Pied-de-Port.

Onderweg werden we getrakteerd op de meest mooiste uitzichten. 'Wijn etiquetten' noemen we het, dan snap je wel wat we bedoelen.

We hadden flink de pas erin want om 11.30 kwamen we aan in Fanjeaux, en dat betekende dat we bijna bij de camping waren.
We dronken een heerlijk koude cola, en deden boodschappen voor vanavond. Op naar de camping en dat was iets verder dan het boekje aangaf, namelijk geen 400 metet maar 1.2 km.
Maar daar zitten we dan hoor. Voor onze tent, met een schaaltje chips en een drankje, aan een meertje. Achter ons de koeien en de heuvels. En we kunnen echt uitrusten. Dat is voor Marty heel belangrijk, want die slaap erg slecht in de warmte en een pelgrimsreis is niet bepaald pijnloos.

Maar we zorgen goed voor elkaar en het gaat goed met ons.
Vrijwel geen foto's bij de verslagen want zonder wifi netwerk is dat erg lastig. Tot de volgende!

Coralie & Marty

• 06 Juli 2018 - 17:45

Ad:

Leuk verslag met positieve toon. Jullie zijn "er doorheen", zo klinkt het. Ruimte om ook te genieten van de pelgrimstocht. Lekker hè, die chokoladebroodjes. Zeker als die nog warm zijn. Veel succes en tot je volgende blog.

• 06 Juli 2018 - 20:19

Ad:

Mag ik de Nederbelgische pelgrims erop attenderen dat België Brazilië verslagen heeft?

• 08 Juli 2018 - 07:29

Florentine:

Leuk geschreven Coralie! Ik wacht op de foto s en de volgende blog!

Marty&Coralie

1 juli 2018 beginnen wij aan een voettocht van 450 kilometer over het oude pelgrimspad Voie de Piemont Pyrénéen naar Lourdes. Wij willen 21 juli aankomen in Lourdes, dan zullen we ongeveer 25 kilometer per dag moeten afleggen. Wij zijn vol bepakt met tent, en zullen ook wild kamperen als dat moet.

Actief sinds 22 Mei 2018