Bergen op en af... loodzwaar - Reisverslag uit Mirepoix, Frankrijk van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu Bergen op en af... loodzwaar - Reisverslag uit Mirepoix, Frankrijk van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu

Bergen op en af... loodzwaar

Door: Coralie

Blijf op de hoogte en volg Marty&Coralie

07 Juli 2018 | Frankrijk, Mirepoix

Allereerst lieve Belgische vrienden, gefeliciteerd met de overwinning, dat maakt ons trots en blij, want zo genieten we mee. Als we thuis waren geweest hadden we zeker in zwart geel rood tenue gestaan.

Maar we zijn niet thuis, nee wij waren bergbeklimmen. Doe een berggeit na, dat soort dingen dus. Vanmorgen na een fris nachtje in de vroegte vertrokken. 23.4 km voor de boeg. Gisteren ging zo goed, dat hadden we vandaag ook wel verwacht.
De wijnranken zijn verdwenen en hebben plaatsgemaakt voor bergen. Vandaag zagen we voor het eerst de Pyreneën aan onze linkerkant verschijnen. Weer prachtige uitzichten en de 1ste besneeuwde toppen. Maar 16 km op en af over zeer slecht pad begon zijn tol te eisen. We moesten er nog 6 ongeveer en we konden niet meer. Terplaatste een waterval gecreërd en gescheeuwd dat ik nooit meer dit doe en dat ik het niet kan. Mja dat klopt natuurlijk niet, want ik heb het al eens gedaan. Maar toen waren de weeromstandigheden beter, en dan hielp ook mee.

De hitte kwam op zetten en momenteel is het meer dan 30 graden. Eigenlijk zouden we nog 2 km doorlopen naar de camping, maar we hadden echt geen poot meer over. Lang leve 4G in het buitenland, want een hotel was zo geboekt op 750 meter afstand. Dat was nog wel te overzien. Strompelend kwamen we binnen, we kregen onze kamer en daarna gingen we even om de hoek kijken naar het centrum van Mirepoix. Een middeleeuwse intakt centrum. Prachtig! Zo gezellig. We zijn een ijsje gaan eten en een pizza gegeten, en daarna zijn we ons te buiten gegaan in de supermarkt. Een heel overlevingspakket hebben we samengesteld: Cola, chips, snoep, chocolademouse, chocoladebroodjes, croissants, en wel wat fruit dan nog, maar echt, we overleven makkelijk een week. Nu liggen we uit te puffen op bed. Marty heeft voor de verandering weer een blaar, ik weer met die schaar aan de gang, nja hij loopt morgen weer denk ik :)

Morgen 17 km en staan we een uurtje later op. We moeten echt goed rusten. Want in de tent was prima, maar er was een kikkerconcert gaande, en het was iets te fris naar ons goesting. Morgen wacht Vals, en dan hebben we een kamer in een pelgrimshuis!

Marty & Coralie

• 07 Juli 2018 - 19:17

Ad:

Het doorzettingsvermogen komt aan het eind van alles, is een Frans gezegde. En blijf genieten van al het moois dat Frankrijk te bieden heeft. Zelfs met Fransen. Zijn leuke mensen. Rust lekker uit en welterusten. Tot morgen.

• 07 Juli 2018 - 20:28

Marc Eykmans:

Hoi hoi
    Blij te lezen dat alles nog goed gaat
    Geniet van alles wat op uwe weg komt
    De kleinste dingen zijn dikwijls het mooiste en belangrijkste.
    Het beste nog en veel plezier
    Marc

• 08 Juli 2018 - 19:02

Ad:

Nog Asterix en Obelix tegengekomen in Mirepoix?

Marty&Coralie

1 juli 2018 beginnen wij aan een voettocht van 450 kilometer over het oude pelgrimspad Voie de Piemont Pyrénéen naar Lourdes. Wij willen 21 juli aankomen in Lourdes, dan zullen we ongeveer 25 kilometer per dag moeten afleggen. Wij zijn vol bepakt met tent, en zullen ook wild kamperen als dat moet.

Actief sinds 22 Mei 2018