Een relaxe dag - Reisverslag uit Pamiers, Frankrijk van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu Een relaxe dag - Reisverslag uit Pamiers, Frankrijk van Marty&Coralie Emo - WaarBenJij.nu

Een relaxe dag

Door: Coralie

Blijf op de hoogte en volg Marty&Coralie

08 Juli 2018 | Frankrijk, Pamiers

We zijn niet in Pamiers, maar in Vals, ongeveer 16 km onder Pamiers, maar het dorpje is zo klein dat ie het niet erkend.
Vanmorgen dus weer vroeg vertrokken. En dat was maar goed ook, want het is warm hier. Rond 10 uur staat de zon al fel te branden.
Het was een mooie tocht, wel met flinke colletjes maar hele mooie vergezichten. We zetten koffie in een piepklein dorpje en aten onze chocoladebroodjes op. We keken op de kaart en we hadden nog 6 km te gaan. Dat ging lekker! Het was geen lange route vandaag, 17 km, maar toch waren we blij.
Er was een bezienswaardigheid langs de route: een 1400 jaar oude necropolis. Dat was een hele bijzondere plek. Niet alleen lagen er wel 50 graven maar het uitzicht was prachtig. Alle graven lagen met het 'hoofd' naar het oosten. Een serene plek, en er was geen levende ziel te vinden. Ik hou van dat soort plekken. Onbekende plekken met betekenis, nog niet overgenomen door het tourisme.

Onze volgende stop was Vals dus en heb ik een selfie gemaakt met een ezel :-). Onze verblijfplaats is Cafe Vals, uitgebaat door jawel Rotterdamers! Hoe kom je hier terrecht?!
Maar we zijn ze dankbaar want we hebben een kamer en eten. De kamer is beschilderd met de engel Raphaël, de beschermengel van de reizigers. Zojuist de kerk bezocht, uitgehouwen uit een rots. 1000 jaar oud. We hoorde gezang, en er bleek een koor te reperteren. We werden uitgenodigd om om 16.30 te komen kijken. Dus we zullen ons zodalijk naar de kerk begeven.

Vanavond krijgen we een pelgrims maal in Cafe Vals en dan gaan de luikjes dicht. Morgen Pamiers dus, en de camping. We zijn bijna halverwege en lopen nog steeds.

• 08 Juli 2018 - 15:38

Ad:

Leuk die onverwachte uitnodiging. Geniet ervan.

• 08 Juli 2018 - 18:25

Lucluyten:

Hey toppers blijven doorgaan , roepen en tieren mag , jullie doen dat goed

• 09 Juli 2018 - 16:42

Hans:

Pelgrims, zeker. Ik vindt het een prestatie en ben super trots.

• 10 Juli 2018 - 20:59

Eykmans:

Helaba

Goe bezig hoor
    Positief denken help zeker en af en toe uzelf een extraatje gunnen!
    Misschien een taartje bestellen als jullie halverwege zijn?
    Van mij alvast een dikke

Marty&Coralie

1 juli 2018 beginnen wij aan een voettocht van 450 kilometer over het oude pelgrimspad Voie de Piemont Pyrénéen naar Lourdes. Wij willen 21 juli aankomen in Lourdes, dan zullen we ongeveer 25 kilometer per dag moeten afleggen. Wij zijn vol bepakt met tent, en zullen ook wild kamperen als dat moet.

Actief sinds 22 Mei 2018